אלמנטור רוכשת את Strattic ונכנסת לתחום אירוח אתרי וורדפרס

חברת אלמנטור, שפיתחה את אחד התוספים הפופולריים ביותר של וורדפרס, רכשה את הסטארט אפ סטראטיק, בסכום המוערך בכמה מיליוני דולרים בודדים. העובדים של סטראטיק, 16 במספר, הפכו לעובדים של חברת אלמנטור, שמעסיקה כ-400 עובדים כיום. סטראטיק הוקמה ב-2018 על ידי מרים שוואב וג'וש לורנס והיא עוסקת בתחום אחסון אתרים, ומציעה פתרון להמרת אתרי אינטרנט לארכיטקטורה סטטית.

מוקדם יותר השנה, השיקו באלמנטור פתרון ענן והחלו להציע חבילה הכוללת את בונה העמודים הוויזואלי שלהם, ביחד עם אחסון אתרים, במחיר התחלתי של 99 דולר.

על פי דיווח בגלובס: "בשנה שעברה ביצעה אלמנטור גיוס הון נוסף, שלא דווח עד היום, של כ-50 מיליון דולר. מדובר היה בגיוס פנימי מקרן לייטספיד האמריקאית, שהיא המשקיעה העיקרית של אלמנטור. גיוס זה התווסף לכ-16 מיליון דולר שגייסה אלמנטור קודם לכן".

אלמנטור הוא תוסף פופולרי במיוחד לעיצוב ובניית אתרי וורדפרס, והוא יחסית קל לשימוש, משום שלא נדרש ידע בקוד או בעיצוב כדי לבנות באמצעותו אתרים. עם זאת, מדובר בתוסף שיכול להכביד מאוד על האתר, במיוחד אם נעשה בו שימוש לא מקצועי, או שמשתמשים בו במקום לתכנת קוד ראוי לאתר. הפופולריות של אלמנטור גרמה לכך שבמקרים רבים, הלקוחות מדברים כבר על "בניית אתר באלמנטור", למרות שלמעשה הפלטפורמה היא וורדפרס. אלמנטור הוא לא תוסף חובה באתרי וורדפרס, ואפשר בהחלט לבנות אתרים מעוצבים גם בלעדיו – כדאי להפעיל שיקול דעת ולבדוק את הנושא עם אנשי מקצוע, לפני שמחליטים להשתמש בתוסף הזה, או בכל תוסף בניית עמודים ויזואלי.