תחזוקת אתרי וורדפרס

תחזוקת אתרי וורדפרס: כך תטפחו אתר בריא ואיכותי

השקעתם מאמץ והרבה תכנונים ועצבים בבניית האתר, ומה עכשיו? משום מה, בעלי עסקים רבים חושבים שהעבודה הסתיימה ברגע שהקמת האתר הסתיימה. נהפוך הוא! העבודה רק מתחילה! תחזוקת אתר היא המשימה שתדרוש מכם הכי הרבה זמן ומאמץ לאורך חיי האתר, והיא גם אחד האלמנטים החשובים והמשמעותיים שיקבעו אם האתר יצליח או ייכשל. נגלה לכם סוד: אתר אפשר להקים גם ביום עבודה אחד. אבל, ניהול אתרים איכותי הוא עניין מורכב ומתמשך, שחובה להשקיע בו לא פחות, ולמעשה הרבה יותר, מהקמת אתר חדש.

בכל מקרה, תחזוקת אתר וורדפרס ברמה הבסיסית היא עניין שחייבים להקפיד עליו, גם אם לא מעדכנים את האתר לעתים קרובות.

תחזוקת אתר וורדפרס – כך תעשו זאת נכון

 

  1. בדיקת תקינות אתר בסיסית – בדקו שהאתר עולה במחשב ובמובייל, ובדפדפנים שונים. שימו לב שאין שגיאות מיוחדות, שינויים קיצוניים במראה האתר או עיכוב משמעותי בזמני העלייה של האתר. אם האתר לא עולה, בדקו קודם בכמה מקורות שונים (דרך חברים או כלים אוטומטיים באינטרנט), כדי לוודא שהתקלה לא בחיבור האינטרנט שלכם.
  2. גיבויים – הורידו תוסף גיבוי והגדירו גיבוי קבוע כל זמן מסוים, בהתאם לתדירות עדכון האתר.
  3. גיבויים ידניים ובדיקת תקינות גיבויים – אל תסמכו על הגיבויים האוטומטיים ב-100%. מדי פעם, בצעו גיבוי ידני ודאגו להוריד אותו למחשב ולבדוק שהוא תקין.
  4. ניקוי תגובות ספאם – מחקו תגובות ספאם שהצטברו בתוסף הסינון של וורדפרס.
  5. בדיקת תקינות טופס צור קשר – אם יש לכם טופס יצירת קשר באתר, כדאי לשלוח מדי פעם הודעת בדיקה ולראות שהוא עובד.
  6. עדכון תוספים ומערכת – לא לשכוח לגבות לפני כל עדכון!
  7. בדיקת מהירות עלייה – בדקו שהאתר עולה במהירות סבירה באמצעות כלים מתאימים לבדיקת מהירות, ושאין שינויים משמעותיים לרעה בזמני העלייה שלו.
  8. אנליטיקס ו-Search Console – גם אם מדובר באתר סטטי יחסית, כדאי להיות עם האצבע על הדופק ולוודא שאין ירידה דרסטית בכמות הגולשים או בעיות אחרות באינדוקס האתר.
  9. עדכון פרטים – ודאו שפרטי הקשר הקיימים באתר עדכניים – בין אם מדובר בטלפון שלכם או בשמות אנשי הצוות והשירותים שאתם מציעים.
  10. בדיקת לינקים שבורים – בדקו שהלינקים העיקריים עובדים, בעיקר בתפריט הראשי ולינקים המקשרים בין עמודים פנימיים באתר.

אין לכם זמן לתחזק את האתר לבד? בשביל זה אנחנו פה – צרו קשר ונשמח לעזור!